Surf mee naar Spanje!

Na lang wachten, me eerste verhaaltje!

Hollaa chico's y chica's,

Alweer bijna 2 weken voorbij, wat gaat de tijd toch snel! Het leven hier voelt al redelijk normaal. Het leven in de tent is te doen, alleen wordt je 's ochtends wel je bedje uitgebrand. Nu al, dus dat zal wat worden midden in de zomer!

Ik werk nu voor de 2e week in het restaurant, elke dag van 17:00 tot 00:00. De eerste week stond ik samen met ritva, deze week samen met eline.De eerste dagen vond ik nogal lastig, want er zijn maar een paar spanjaardendie engels kunnen. En veel werd er niet uitgelegt. Het is meer kijken en nadoen. En als je wat fout doet, hoor je vanzelf: 'danielle no no no no'. De ene avond sta ik achter de bar en de andere avond help je mee in de bediening, maar dat is meer drankjes brengen, tafelsopruimen,tafels dekken en mensen menukaarten geven. Borden meteten mag ik niet brengen, maar dat vind ik ook niet erg, want kan ook niet met zoveel borden tegelijk lopen. Ben allang blij dat ik na de 2e dag al redelijk goed met me dienblad kan lopen. De talen gaan wel door elkaar heen, op het terras zitten engelse, franse, spanjaarden, belgen & nederlanders. Ik ken nu wel wat woordjes spaans die je standaart gebruikt, maar dan ben je tegen fransen eerst engels aan het praten en dan ineens weer spaans.
Opzich vind ik me werktijden wel chill, alleen is het wel vervelend dat je langs de groep heen leeft. De rest moet allemaal 's ochtends beginnen en is in de middag eventjes vrij en moeten daarna weer paar uurtjes werken. En als ik dan klaar ben om 12 uur, liggen de meeste vaak al in bed, omdat ze de volgende dag weer vroeg op moeten.

Elke week veranderd je werkschema, volgende week ga ik naar de boutique, dat is het winkeltje. Niet de supermarkt, maar je kan er shampoo, handdoeken en souvenirs enzo kopen.

Vanavond gaan ritva enik misschien naar barcelona, naar daphne (meisje die vorig jaar hier stage heeft gelopen). Dit jaarlooptze stage in een hotel inbarcelona. Voordat ze daar heen ging, is ze nog een weekje hier langs geweest op de camping. Dus belde ze gister of we zin hadden om daar heen te komen, kunnen we stappen en daarna daar blijven slapen in haar appartement. Ritva en ik zijn de volgende dag toch lekker vrij! :D

Nou ik denk dat ik wel weer genoeg heb getypt. Ik weet dat het lang heeft geduurd voordat ik wat erop had gezet, maar dat is een teken dat ik het hier naar me zin heb. Leuke groep en mooi weer, dus breng niet zoveel tijd door op de laptop. Af en toe check ik snel even hyves en facebook, maar ik zal wel proberen om eens in de zoveel tijd een verhaaltje te plaatsen!

Ik heb trouwens ook nog een spaans nummer: 0034622673341. Verder zal ik eens wat foto's maken van het restaurant en de tenten, zodat jullie kunnen zien hoe het er hier uitziet.

Adiosss y besos!

Reacties

Reacties

Dennis

Super chill chick.. ben blij voor juh xje uit france

Anna

Hee daan, leuk om te horen. Geniet ervan! kus

Els

tussen al dat werken en heel erg veel genieten gelukkig even de tijd gevonden om dit eerste verhaaltje te plaatsen!!
leuk om te lezen en nu maar hopen dat het volgende verslag (met foto's, zou super zijn) iets minder lang wachten wordt :)
dikke knuffel!! xxx

opi

Lieve dani, wat fijn van je te horen. Ik weet dat jouw eerte blog de mist is ingegaan, maar dit maakt alles weer oké. Ik ben blij te horen dat je het goed naar je zin hebt. Vanzelfsprekend zijn de eerste dagen het moei-lijkst, alles is nieuw en dan al die vreemde talen door elkaar heen is ook even wennen. Je zal er veel van leren,denk ik. Geniet van je vrije dag (in Barcelona), doe
voorzichtig en laat maar gauw weer iets horen/zien. Hoe laat kom je morgen?? hahaha. Heel veel kusjes. xxxxx

Shirley

Hee wijfie, Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ik zal je verhaaltjes blijven volgen.. vind ik wel leuk! Ik zit hier nu bijna 4 weken, dus ik ben al echt toe aan het hoogseizoen, dat er veel meer te doen is.. Nu zijn er veel oudere stelletjes uit Duitsland, Nederland, Engeland en Frankrijk.. Dus ik raak ook wel eens in de war met de talen (gebeurd dus niet alleen jou haha). Nou, ik wens je nog heel veel plezier daar!! Maar dat gaat vast wel lukken :).

Spreek je snel weer. xxxxxx Shirley

astrid

Hey danielle!
Daar is dan eindelijk een verslagje...(wat kunnen we zeuren hè)Ik ben ook zoooo benieuwd naar alles wat je doet.Knap hoor met zo'n dienblad...en dan vooral niet struikelen!Vrienden van ons zijn 2 jaar geleden ook naar deze camping geweest en zijn er heel enthousiast over!veel plezier maar weer en ik kijk uit naar je volgende berichtje!Groetjes van ons..

astrid

wel grappig trouwens pa van dat "hoe laat kom je morgen'.HAHA

Danielle

Leuk gelijk al die berichtjes terug! Ik ben helaas niet naar barcelona gegaan, hadden geen vervoer kunnen regelen. Dus nu lig ik lekker op me bedje! :)

opi

Meissie, in de stad is veel te zien maar aan de binnenkant van je oogjes kan het ook mooi eruit zien.Een dagje rust is zo gek nog niet. Je bent nog lang genoeg in Spanje om Barcelona te bezoeken. Geniet dus van je bedje maar wel op tijd weer wakker worden hé.
Nu je straks in de winkel gaat werken zal je dagritme weer anders worden, denk ik. Wel leuk om meerdere facetten van het campingleven mee te maken. Zijn er al veel gasten ? Of moet het echte seizoen nog beginnnen ?
Lieve Daniëlle, ik wens je een heel fijn weekend samen met Ritva en anderen en graag tot wederhoren. xxxxxxxx

Els

Jaja, op de binnenkant van haar ogen is Daniëlle nog steeds niet uitgekeken, dat kan ze uren volhouden :)

Lieve Daniëlle, voel je maar lekker thuis daar !!
En laat die mooie ogen ook maar eens snel door je fotocamera heenkijken en het een en ander op die manier vastleggen, we worden nieuwsgierig en zouden het heeeeeeeeel leuk vinden om te zien hoe het daar is!
dikke knuffel, xxx

Julia

Heeee Chickaa,
Leuk om te lezen allemaal! Het klinkt leuk! Alleen dat je een beetje langs de rest van de groep heen leeft is natuurlijk wel jammer. Hopelijk word dat minder als je een andere taak krijgt overdag! :D Maar dat komt vast wel goed! Ik ben wel benieuwd hoe het stappen in Barcelona was? Vast heel duur allemaal, of niet dan? Leuk om te horen wat je daar allemaal doet!
Liefs xxx uit het regenachtige nederland!

Hannah

Sooo! Eindelijk hoor, een verhaaltje ;).. Leuk chick, ben blij voor je! Laat wel af en toe wat horen. Ben benieuwd!x

gerrit henriet heidi peter

fijn dat je het naar je zin heb ga we gaan zeker je je blog lezen zo kunnen we lezen wat je allemaal doet kus en knuffel de talens en aanhang

astrid

hey danielle!!!wat een leuke fotoos!Zo te zien heb je het daar erg gezellig!geniet ervan..

tante alice

ha daniëlle, wat leuk om je blog te lezen, ik zou graag eens om een hoekje kijken daar :-)
volgens mij heb jij het prima naar je zin en wat een leuke foto's!
wat doe je deze week na het restaurant en de winkel is het weer tijd voor iets anders denk ik?
we zijn benieuwd naar nieuwe foto's van de camping,het restaurant etc.!
wij zijn net thuis van een kampeervakantie aan de moezel in duitsland, die camping was ook heel erg leuk!
groetjes en liefs van ons xx

opi

Hoi Daniëlle. Dank voor je tweede serie foto's. Die laten niets aan duidelijkheid te wensen; er blijkt uit dat je het goed naar je zin hebt en dat verheugt me. Je hebt er nu al 4 weken opzitten, wat gaat de tijd toch snel, vind je ook niet ? Blijf genieten en ik zie uit naar je volgende blog of foto,s. Groetjes en liefs van je opi andré xx

willeke siemerink

Hoi danielle, ik lees dat je het wel naar je zin heb.
ik zal je ook een beetje volgen hoe je je stage verder
verloop. je zit tenminste lekker warmpjes in spanje
hier is het prut weer.
nu ik zie binnenkort wel of je weer iets geschreven heb.
Dikke kus van Gert en Willeke

tante Alice

Ha Daniëlle,

Vandaag je nieuwe foto's gezien en dat ziet er erg goed uit ;-)
Ik hoef niet te vragen of jij het naar je zin hebt want dat is duidelijk, super!
Ik ben jaloers hoor, zulk lekker weer maar ik heb gehoord dat het bij ons volgende week ook beter gaat worden.
Nog veel plezier en hoe gaat het met je Spaans??

Groetjes en liefs uit Goes x

opi

Hoi lieve Daniëlle,
Wat fijn weer van je te horen door middel van foto,s.
Jullie zijn aardig actief bezig, zo te zien. En nog immer een smile op je gezicht !! Dat is een goed teken. Houden zo. Ik vind het heerlijk je zo bezig te zien. Ik zou wel een kijkje willen nemen maar, dat gaat niet meer. Dus stuur maar weer foto's en/of een verslagje. Het duurt nu niet lang meer dat je bezoek krijgt. Dat zal van beide kanten heel plezierig zijn en voor jou een leuke onderbreking.
Nog even volhouden dus. Kusjes van opi. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!